کسب و کارها از گذشته تا به حال برای محاسبه های خود از ابزار های متنوعی استفاده می کردند. تصویب قوانین مالی و مالیاتی مختلف و همینطور با پیشرفت هر چه بیشتر کسب و کار ها باعث شد تا مدیران برای انجام کارهای خود از ابزار های دقیق تری از جمله نرم افزار های حسابداری استفاده کنند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری را جمع بندی و ذخیره کنند.

 

نرم افزار های حسابداری و مالی یک راهکار سیستمی و بسیار کارآمد می باشد که بر اساس مفاهیم مختلف حسابداری طراحی شده است. به عنوان یک دستیار مالی در اختیار حسابداران، مدیران مالی و سازمان ها قرار گرفت است. نرم افزار های حسابداری از طرفی داده های خام اطلاعاتی را دریافت می کنند تا بتوانند روی آنها پردازش های لازم را انجام دهد. در کنار آن ها خروجی های مورد نیاز سازمان ها و  مدیران را در قالب گزارش های مالی مختلف ارائه دهد.

 

یک نرم افزار حسابداری مالی بر مفاهیم مختلف حسابداری از جمله حساب های دریافتی، حقوق و دستمزد، حساب های پرداختی و سایر ماژونال های دیگر تقسیم بندی می شود که هر کدام از این ها کار خود را انجام می دهند. با استفاده از این ابزار ها دیگر شرکت ها و سازمان ها نیازی به ثبت حساب ها به روش سنتی و دستی را ندارند. همین مورد یکی از اصلی ترین مزایای نرم افزار حسابداری محسوب می شود که می تواند انجام کارها نیز سرعت ببخشد.

نرم افزار های حسابداری متنوع می باشد که افراد باید بر حسب ساختار و ویژگی های کسب وکارهای خویش به طراحی آنها توجه کنند و یکی از آنها را انتخاب کنند. اما ثبت رایگان اطلاعات، گزارش گیری، سیستماتیک کردن فرایند های مالی و پردازش داده ها از کاربرد های اصلی انواع نرم افزار های حسابداری می باشد که به کمک حسابداران و سازمان ها آمده است.

 

یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری الزامات سازمان های نظارتی مختلف از جمله سازمان امور مالیاتی، بیم و وزارت اقتصاد می باشد که معمولا هر چند یکبار نرم افزار های مورد تایید خود را اعلام می کنند. از طرفی روند رو به رشد تکنولوژی باعث شده است تا روش های سنتی و دستی مورد قبول افراد نباشد. ثبت تمام گزارش ها به صورت الکترونیک انجام شود و کار به صورت دستی تماما کنار گذاشته شده شود. نرم افزار های حسابداری به این روند و رشد کمک می کنند.

9

در عین حال نرم افزارهای حسابداری تلاش می کنند تا تمامی استانداردهای نظارتی و مالی مانند سازمان امور مالیاتی را در خود تهیه کنند تا مدیران مالی شرکت ها به راحتی بتوانند تمامی گزارش ها، صورت حساب ها و اسناد مالی مورد نیاز خود را از آن دریافت کنند. هدف اصلی نرم افزارهای حسابداری سازمان دهی، نظم دهی و بالا بردن دقت روند ثبت معاملات یک کسب و کار می باشد. که برای تمامی شرکت ها و سازمان ها یک نرم افزار حسابداری نیاز نیست بلکه ضرورت است.

 

انواع مختلف نرم افزار های حسابداری

نرم افزار های بسیار فراوانی برای مشاغل های مختلفی وجود دارد که این نرم افزارها باعث افزایش کیفیت کار حسابداران و همینطور سرعت بخشیدن به کار آنها می شود تا افراد بتوانند با استفاده از این نرم افزارها اطلاعات را به صورت دقیق تر ذخیره کنند. نرم افزار های حسابداری با سیستم های متفاوتی تشکیل می شود که کنار هم یک نرم افزار جامع مالی را تشکیل می دهد. اینکه کدام نرم افزار مناسب کسب و کار شما می باشد به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله این که کسب و کار شما در چه زمینه ای فعالیت می کند. در ادامه به 14 نوع از نرم افزار های حسابداری پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی و همینطور ارائه دقیق گزارشات فروش، امروزه جزو نیاز های اصلی مشاغل مختلف محسوب می شود. از نرم افزار حسابداری فروشگاهی در مواردی مانند تعریف کالا در چند سطح، تعریف چک های دریافتی و پرداختی، عملکرد دوره ای از انبار، ثبت سند اتوماتیک برای فاکتورها و همینطور ثبت ضایعات مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری، که با نام حسابداری آنلاین نیز شناخته می شود. نرم افزار حسابداری ابری همان کارکرد های سیستم های حسابداری سنتی می باشد که مزایای بیشتر را در اختیار شما قرار  می دهد. حتی ابزاری می باشد که به وسیله ی فناوری های آنلاین امکان پذیر است. در به کارگیری نرم افزار حسابداری ابری سازمان ها از سرورهایی که از راه دور میزبانی می شوند، استفاده می کنند. بنابراین استفاده از نرم افزار حسابداری ابری و نرم افزار های این گونه، کسب و کارها را از تجهیز و نگهداری از زیر ساخت بی نیاز می کند.

 

نرم افزار حسابداری تولیدی

در حسابداری تولیدی برای آن که بتواند امور حسابداری را به سرعت ولی در عین حال با بالا ترین دقت انجام داد، همچنین برای اینکه بتواند گزارشات دقیقی از فعالیت های تولید ارائه داد، افراد نیازمند یک نرم افزار برای حسابداری هستند. با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی افراد می توانند فرایند تولید را به خوبی مدیریت کرده و با ارئه گزارش های دقیق هزینه ها و فرایند را به خوبی کنترل کنند.

نرم افزار حسابداری شرکتی

 

حسابداری هسته اصلی مدیریت تمام شرکت ها می باشد. بدون حسابداری نمی توان در آمد، سودآوری و هزینه ها را مدیریت کرد. شرکت ها در هر اندازه ای که باشند برای مدیریت بهتر امور مالی خود نیازمند یک نرم افزار حسابداری شرکتی می باشند. نرم افزاری که بتواند نیازهای یک شرکت را در امور مالی و حسابداری بر طرف کند. مدیریت درست هزینه ها، صرفا برای شرکت ها بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه شرکت های کوچک و نوپا نیز اگر از ابتدای فعالیت خود نظارت درستی بر هزینه ها و درآمدهای خود نداشته باشند، نمی توانند مسیر رشد و توسعه خود را طی کنند. لازمه این کار داشتن یک نرم افزار حسابداری برای مدیریت مالی شرکت ها می باشد.

نرم افزار حسابداری اصناف

کسب و کارهای کوچک که از آنها با نام مشاغل کوچک یا اصناف نیز نام می برند نقش بسیار مهمی در اقتصاد هر کشور دارند. عوامل بسیار زیادی در عدم موفقیت کسب و کارهای کوچک می باشد. یکی از این عوامل مباحث مالی است. هر شغلی چه خدماتی و چه تولیدی داری هزینه، سود، انبارداری و جریان درآمد است در صورتی که نتواند این امور را مدیریت کند با شکست مواجهه می شود. با استفاده از یک نرم افزار حسابداری اصناف شما می توانید تمام این امور را مدیریت و بهینه کنید.

نرم افزار حسابداری انبارداری

دسترسی به موقع به اطلاعات کالاها و انبار  یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و نیازمندی های کسب و کار ها است. مدیریت کالاهای در دنبار به صورت لحظه ای و ارائه اطلاعات آنها باعث افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان می گردد و مشکلات موجود در روش های سنتی و دستی را از بین می برد. جهت بهره گیری از ابزار ها، امکانات و مدیریت موجودی کالاها برای پیشرفت و ارتقاء سازمان در جهت افزایش تولید و توزیع، به برنامه ریزی دقیق و به موقع نیاز دارید. برای رسیدن به این هدف اصلی سازمان ها و مدیریت آنها از یک نرم افزار انبارداری می توانید استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری بازرگانی

یکی از ارکان بسیار  مهم و اصلی اقتصاد کشور، شرکت های بازرگانی هستند. در شرکت های بازرگانی به دلیل گردش بالای حساب، گردش های مالی زیادی در جریان می باشد. به همین دلیل حسابداری و مدیرت مالی آن شرکت ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد که این موضوع بسیارمهم و حیاتی در اینگونه شرکت ها به حساب می آید. در شرکت هایی که مسئله حسابداری بازرگانی و نگهداری و کنترل موجودی کالا طی دوره های مالی مطرح می شود، نرم افزار حسابداری بازرگانی با توجه به نوع و حجم فعالیت خاص شرکت بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. برای ارتقاء و رشد آن شرکت ها نرم افزار حسابداری کاملا ضروری می باشد.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

شرکت های پیمان کاری باید از اصول و استانداردهای حسابداری خاص پیروی کنند و برخورد با دولت و سازمان امور مالیاتی می تواند برای آن ها سخت و دشوار باشد. به همین دلیل داشتن یک نرم افزار حسابداری برای شرکت های بازرگانی یک ضرورت می باشد و همینطور برای افزایش کیفیت کار خود نیازمند نرم افزار حسابداری بازرگانی می باشند.

نرم افزار حسابداری خدماتی

هدف اصلی نرم افزار حسابداری خدماتی ایجاد سهولت در انجام محاسبات مالی شرکت های خدماتی، کنترل میزان ورود و خروج نقدینگی، صرفه جویی در زمان، مکان و هزینه در نتیجه رسیدن به رشد و بازدهی کسب کار شما است. امروزه سیستم ها و نرم افزار های حسابداری بسیاری در بازار وجود دارد که همه در این باور می باشند که می توانند تمام نیازهای افراد را بر طرف کنند.

نرم افزار حسابداری توزیع و پخش

شرکت های پخش وظیفه توزیع و پخش کالاها را به مشتریان به عهده دارند. مدیریت حسابداری پورسانت ها در این شرکت ها بسیار حائز اهمیت می باشد. نرم افزارهای حسابداری شرکتی پخش مدیریت، هزینه های پخش، پورسانت ویزیتور ها و ... را بر عهده دارند. هر چه این نرم افزار قابلیت های بیشتری برای محاسبه دقیق پورسانت ها و هزینه ها شرکت داشته باشد افراد و مدیریت شرکت بهتر می تواند نسبت به فرایند توزیع و پخش تصمیم گیری نماید.

نرم افزار حسابداری صنعتی

نرم افزار حسابداری صنعتی را می توان پل ارتباط بین دو نرم افزار حسابداری مالی و مدیریتی نامید. امروزه با وجود تنش هایی که در بازارهای رقابتی برای حفظ و بقا صنایع و شرکت ها به وجود آمده اند، نیاز اساسی به نرم افزار های حسابداری برای کنترل کردن محصول، کنترل سود و زیان و ... به وجود آمده است تا بتواند با شرکت های دیگر رقابت کنند. داشتن یک نرم افزار پیشرفته حسابداری برای صنعت باعث دگرگون شدن آن می شود و همینطور راحتی و قابل دسترس بودن آن صنعت می شود.

نرم افزار صندوق مکانیزه فروش

نرم افزار صندوق مکانیزه فروش ویژه اصناف مختلف در سراسر کشور برای استفاده کلیه صاحبان مشاغل و خدماتی با شفافیت مالی برای شرکت ها و سازمان امور مالیاتی ارائه داده می شود. علاوه بر آن مزیت استفاده کردن از صندوق مکانیزه می تواند، ارتباط با مشتری، ویژگی های نرم افزار حسابداری، چاپ فاکتور، استفاده از بارکد خوان و ثبت و خرید فروش و ویژگی های جامع نرم افزار حسابداری، اشاره کرد که به صورت آنلاین طراحی شده است و کمک بسیار زیادی به کسب و کارهای کوچیک می کند. این صدوق کاملا به صورت الکترونیک و سامانه الکترونیک می باشد.

نرم افزار حسابداری پیشرفته

نرم افزار حسابداری پیشرفته ترکیبی از نرم افزار های حسابداری مختلفی نظیر نرم افزار حسابداری ابری، نرم افزار حسابداری ارزی، نرم افزار حسابداری آسان از لحاظ فضایی کاربری و غیره است. بنابراین شما می توانید با یک تیر چند نشون بزنید. برای آنکه بدانید آیا نرم افزار پبشرفته به درد کسب و کار شما می خورد یا نه؟ نیاز است نسخه دموی رایگان نرم افزار حسابداری پیشرفته استفاده کنید تا به صورت کامل با نرم افزار حسابداری پیشرفته آشنا شوید و بتوانید از آن در کسب و کار خود استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری موبایل

نرم افزار حسابداری در موبایل به شما این امکان را می دهد تا به اطلاعات حسابرسی دسترسی پیدا کنید و همینطور پردازش های لازم را در دستگاه هایی که به محل خاصی محدود نیست، انجام دهید. این به این معنا می باشد که کارکردهایی مانند مدیریت انتقاد مالی، پرداخت ها و محاسبات مالیاتی و ... می تواند توسط دستگاه های دستی بدون نیاز به دسترسی به دفتر و محل خاصی، پردازش و مانیتور دستگاه شوند. هدف اصلی از این کار راحتی کاربر و همینطور دستگاهی که کاربر با آن آشنا می باشد فعالیت کند و کار حسابداری خود با دیگران را انجام دهد.

10

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزارهای حسابداری با وب سایت ما همراه باشید